Upozornění: Produktové změny - více zde
Zavolejte nám (Po-Pá 8-17)
Recenze: Tajný závod

Recenze: Tajný závod

Martin Sojka 03. 02. 2023 Recenze

Tajný závod je kniha napsaná Danielem Coyelem na základě rozhovorů s vrcholovým sportovcem Tylerem Hamiltonem. Čtenáři nabízí pohled do zákulisí profesionální cyklistiky, a ukazuje, že za úspěchem je toho daleko víc, než co vidíme na televizních obrazovkách. Jak na povrch vyplývají stará tajemství, dozvídáme se, že ani s dopingem to není tak jednoduché a ojedinělé, jak se možná leckdo domnívá.

Tajný závod obálka knihy

zdroj obrázku: databazeknih.cz

Daniel Coyle je poměrně známý bestsellerový autor, co se týče především děl o osobním rozvoji. Že se ale zajímá i o cyklistiku prozradil už svou knihou Armstrongův boj. O několik let později přišel s dílem Tajný závod, které otevřeně nahlíží do odvrácené strany známého závodu Tour de France prostřednictvím, bývalého olympijského vítěze, Tylera Hamiltona.

Cena za vítězství

Fanoušci cyklistiky si určitě ještě vzpomínají na letní olympijské hry v roce 2004. Tehdy začala kauza s jejich vítězem Tylerem Hamiltonem, který se zlaté medaile později vzdal. V krvi mu byl nalezen doping. Situace se opakovala ještě jednou v roce 2009. Poté Hamilton definitivně odstoupil od profesionální cyklistiky.

Nyní, o více než deset let později, promlouvá Hamilton prostřednictvím této knihy o tom, jak to bylo doopravdy, a jak to vlastně s drogami v novodobém profesionálním sportu stále je. Jedním slovem: nevyhnutelné. Zoufalá touha vyhrát se nebojí ani těch nejzoufalejších praktik, a bere skutečně vše.

Důležitou postavou v Hamiltonově životě je další bývalý závodník Lance Armstrong, který neznal zábrany, a rovněž se potýkal s dopingem. Příběh čtenářům vykresluje jeho arogantní povahu, a vrcholí jeho doznáním.

Víc než oči vidí

Kniha by se měla dostat do ruky každému fanoušku cyklistiky, a nejen těm, protože opravdu otevírá oči. Čtivé a šokující čtění vás vtáhne do tvrdé dřiny a vydání ze sebe naprostého maxima, což samo o sobě ale stejně nestačí. Všichni bychom jistě chtěli věřit, že i vrcholový sport (nejen cyklistika) je stále více o sportu než o slávě a penězích. Takhle kniha vás ale konečně vytáhne z iluzí a nechá vás si prožít strhující pravdu, a pochopit motivy sportovců, ne jen slepě odsuzovat. Co jiného by nám situaci ostatně mohlo přiblížit víc než upřímná zpověď z první ruky?

Martin Sojka Autor článku

Jednatel firmy