Upozornění: Produktové změny - více zde
Zavolejte nám (Po-Pá 8-17)

Co to je a k čemu se používá logotyp?

Martin Sojka 03. 02. 2023 Zajímavosti

Co je vlastně logotyp? Pod tímto výrazem se skrývá celá řada grafických symbolů, které dobře propagují společnost, výrobek, službu, značku apod. Vedle písmových či slovních značek je možné si pod tímto názvem představit také výtvarně upravené názvy. Těmi se snaží firmy i podnikatelé odlišovat v optimální míře od konkurence. Jde o jakýsi základní marketingový prvek, bez kterého se neobjede ať již velká korporace, menší organizace či byznysmen.

Tři typy logotypů

V praxi existují tři druhy logotypů. Ty vynikají osobitým způsobem tvoření.  První logotyp se nazývá typografický. Běžně se tu používá velmi charakteristický typ písma. Ovšem ten bývá nějakým způsobem graficky upraven. Například jde o dosti známé značky Sony, Panasonic, Canon. Piktogram je druhý logotyp. Ten je tvořen z logotypu v kombinované varianci z něj se postupně odděluje specifický grafický symbol. Tímto způsobem vznikly značky Nike, Mercedes-Benz či Škoda. Poslední typ tvoří piktogram spolu s textovou části značky, jako je světoznámá značka ADIDAS, YAMAHA atd.

kovové Emblém LTK180

 

Co musí splnovat dobré logo?

Kvalitní logotyp musí splňovat několik podstatných kritérií. Obejít se nelze bez čitelnosti, originality, jednoduchosti, jedinečnosti, přiměřené barevnosti, snadné zapamatovatelnosti. Důležitá je také nadčasovost, unikátnost a vizuálnost. Rovněž vhodně zvolená grafika a písmo musí korespondovat s obsahem.

kovové Emblém LTK86

 

Logo manuál vás navede

Dnes již existuje manuál logotypů. Jedná se o dokument, který vystihuje daná pravidla v rámci používání logotypů. Přečíst si tu lze definice jednotlivých částí. Dále je tu k dispozici podrobný popis barev a mnoho jiných údajů. Krom toho se tu uvádí i různá doporučení. Manuál logotypů je k mání v papírové podobě i elektronické formě.

kovové Emblém LTK88


K čemu se používá logotyp?

Logotyp lze snadno využít na rozmanitých propagačních materiálech, jako jsou katalogy, letáky, prospekty, brožury, samolepící etikety, samolepky. Tento důmyslný prvek si zákazníci snadno zapamatují. Vždy když jej uvidí, bude jím jasné, o jaké firmu jde.


Martin Sojka Autor článku

Jednatel firmy